Friday, May 29, 2009

NIZAR OH NIZAR......

Bebudak PAS mula pening kepala dengan tindakan bekas Menteri Besar Perak, Dato' Seri Nizar yang baru baru ni lancar kempen mogok lapar dengan DAP. Apa yang memeningkan kepala mereka ialah mengapa pemimpin yang mereka agung agungkan selama ini sanggup memegang watak utama, sedangkan mereka tahu DAP (atau orang kafir) memang menggunakan senjata mogok lapar dalam membuat tuntutan. Mereka tertanya tanya. mengapa Nizar sanggup berbuat demikian.

Paling memeningkan. bila pemimpin pemimpin utama mereka dalam parti PAS tak banyak dan tak ramai yang nak komen... apa dah jadi. Apakah Nizar lebih ulama dari ulama ulama PAS yang sedia ada?. Siapa Nizar sebelum ni..... tiba tiba muncul dalam persekitaran PAS dan kemudiannya cuba membuat pelbagai acuan untuk menarik minat penyokong penyokong PAS padanya.

Untuk pengetahuan umum, Nizar sebelum ni hanyalah orang biasa yang turut menjalani kehidupan biasa. Tak ada apa apa yang istimewa. Nizar cari makan dengan menjadi kontraktor di Majlis Bandaraya Shah Alam sewaktu kerajaan Barisan Nasional memerintah Selangor. Dah banyak pun dia "telan" projek projek di bawah kepimpinan Barisan Nasional.

Tetapi..... hebatnya Nizar ni dia cari makan kat Selangor tetapi terberak di Perak. Orang Perak pula yang tanpa usul periksa terus percaya dengan kelentong pemimpin janggut sejemput ni yang mempunyai latar belakang pendidikan bidang kejuruteraan (atas dasar Pendidikan Negara yang unggul bawah kerajaan Barisan Nasional), hingga berak yang dibuat.... berbau wangi. Bukan saja orang PAS yang di kelentong tapi seluruh rakyat Perak dapat diperdaya.

Seperkara yang ingin ditanya kepada orang orang PAS.... Islam mewajibkan setiap umatnya berpuasa di bulan Ramadhan.... hal ini menjadi rukun. Dalam keadaan rukun pun ramai di kalangan umat Islam melanggarnya perintah hingga terpaksa Majlis Agama Islam setiap negeri membuat operasi penangkapan, tiba tiba penduduk Perak diminta oleh pemimpin mereka mengadakan mogok lapar. Apakah ini tidak bercanggah dengan Agama?

Oleh itu. sedarlah wahai penyokong PAS yang semakin buta dan jahil dengan mana yang hak dan mana yang batil, kembalilah semula ke jalan yang benar. Kalau salah pun kerajaan yang memerintah, sama samalah diperbetulkan. Jangan kerana pangkat dan darjat kita menjadi lupa sehingga sanggup menggunakan agama semata mata untuk mengaburi manusia lain.

Sama sama lah kita perbetulkan mana yang salah. Kita tanya pada diri kita.... kepandaian ilmu yang ada pada kita hari ini kerana siapa?. Jawapannya mudah, semuanya ini adalah kerana Dasar Pendidikan Negara yang mantap dan berkesan sehingga boleh melahirkan pemimpin pemimpin Melayu seperti Hadi Awang, Nik Aziz, Salehuddin Ayub, Nizar, Najib Tun Razak, Mahyuddin dan ramai lagi. Jadi jangan kita tikam belakang, kacang lupakan kulit, melepas anjing tersepit.

Jika kita asyik dan leka dengan semua ini, ada pihak lain yang sedang ketawa kerana dalam hati mereka tak lama lagi mereka akan mendapat kuasa. Ingatlah.... Takkan Melayu Hilang Di Dunia.

1 comment:

  1. Tahniah kerana sudah terbuka hati menjadi penulis blog atau pemblog ataupun blogger. Tetapi jangan jadi goblok seperti yang dilabelkan oleh seorang bekas menteri.

    Kena pandai curi masa untuk kemaskinikan entri supaya lebih ramai pengunjung.

    ReplyDelete